Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 15, 2012

#4 Hati Rindu Siapa Yang Tahu

Ecewahhh...tajuk tak bleh blah. Minggu lepas macam biasa balik Pasir Gudang jenguk anak-anak. Pagi tu, nak suruh Haris makan nasi lemak. Letak sikit nasi lemak kosong dalam pinggan dia, pastu panggil dia makan. Dia ambik pinggan tu konon nak gi makan kat depan tv. Dah setengah jalan, dia patah balik datang kat aku. Dia cakap,

Haris : hot..hot..
Mama : tak hot la (aku ingat dia nak cakap nasi tu panas)
Haris : tu..tuu.. (tunjuk kat nasi ada calit sikit sambal)
Mama : ok. dah tak hot (aku buang nasi yg ada sambal tu)

Bijak betul la anak bujang sorang ni. Tapi nasi yang masuk mulut, sikit je. Yang bersepah kat lantai lagi banyak. Takpe la, janji dia ada selera nak makan. Haris sekarang dah 1 tahun 11 bulan. Bulan depan, 19 Nov dia genap 2 tahun. Cepatnya masa berlalu. Aishah plak sekarang ni dah masuk 8 bulan. Badan dah dekat sama dengan abang Haris dia. Aishah dah pandai merangkak ke depan setapak dua. Masih lagi takut-takut. Hihi..comel.

Sampai sekarang aku masih terkilan sebab tak dapat jaga dorang sendiri. Kadang-kadang bila drive pergi kerja dan balik kerja, teringat kat dorang. Apa dorang buat sekarang ni. Meragam ke, tidur ke, bermain ke. Bila gi makan kat luar dengan abang, mesti teringat. Anak-anak aku kat sana macam mana ek. Dah makan ke dorang. Huhuhuhu...sedih weh. Nampak je luaran macam takde apa berlaku. Tapi dalam hati ni, Allah je tau betapa aku rindu sangat-sangat dekat anak-anak.

No comments: